
dit event is onderdeel van
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.40 |
Z - Standaard € 26,00
Z - Reductie -26 € 13,00
Z - Reductie 65+ € 23,40
Saint-Saëns vond zijn baldadige en ludieke Carnaval des animaux niet geschikt voor het concertpodium, ook al werd het massaal omarmd door het grote publiek. Piet Swerts borduurt verder op diens bonte dierensuite. Hiervoor liet hij zich inspireren door Apollinaires iconische bundel Le Bestiaire, waarin 26 dieren de muzikale revue passeren.
Dompel je helemaal onder in het festival, met de podcast, inleidingen, installatie LOVE SONG, ... Lees meer
Piet Swerts (1960)
Le Bestiaire
Camille Saint-Saëns (1835-1921)
Le carnaval des animaux (arr. Piet Swerts)
Roeland Hendrikx Ensemble:
Roeland Hendrikx: klarinet
Nicolas Dupont: viool
Camille Joubert: viool
Sander Geerts: altviool
Sevak Avanesyan: cello
Liebrecht Vanbeckevoort: piano
Roeland Hendrikx Ensemble:
Roeland Hendrikx: klarinet
Nicolas Dupont: viool
Camille Joubert: viool
Sander Geer...
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.40 |
Z - Standaard € 26,00
Z - Reductie -26 € 13,00
Z - Reductie 65+ € 23,40
‘Het begon met het Klarinetkwintet dat Piet Swerts zo’n 20 jaar geleden voor me schreef. Dat blijft met me meegroeien, want het roept intensiteit op zonder ooit zwaar op de hand te worden. Milan Kundera zou het ondraaglijk licht noemen. Zin in iets nieuws samen met Piet was er dus al lang, en zijn voorstel om iets te doen met Le Bestiaire van Apollinaire sprak me meteen aan: weinig werken belichamen zo beeldend de bruisende microkosmos die Parijs in 1911 was, en de dierengedichtjes lenen zich uitstekend tot verklanking. Ik heb de partituren inmiddels doorgenomen, en ik kijk uit naar de eerste repetities: muziek bestaat pas als ik haar kan ‘voelen’ met mijn collega’s, maar echt leven gaat ze slechts als ik dat gevoel kan overbrengen op een publiek. Ik kijk er geweldig naar uit!’
‘Het begon met het Klarinetkwintet dat Piet Swerts zo’n 20 jaar geleden voor me schreef. Dat blijft met me meegroeien, want het roept intensiteit op zonder ooit zwaar op de hand te worden. Milan Kundera zou het ondraaglijk licht noemen. Zin in iets nieuws samen met Piet was er dus al lang, en zijn voorstel om iets te doen met Le Bestiaire van Apollinaire sprak me meteen aan: weinig werken belichamen zo beeldend de bruisende microkosmos die Parijs in 1911 was, en de dierengedichtjes lenen zich uitstekend tot verklanking. Ik heb de partituren inmiddels doorgenomen, en ik kijk uit naar de eerste repetities: muziek bestaat pas als ik haar kan ‘voelen’ met mijn collega’s, maar echt leven gaat ze slechts als ik dat gevoel kan overbrengen op een publiek. Ik kijk er geweldig naar uit!’