Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts icon
Zet bij uitverkochte voorstellingen je naam op de wachtlijst, de kans is groot dat er plaats vrijkomt! alle ticket- en bestelinformatie
menu
menu

Roeland Hendrikx Ensemble

Swerts & Saint-Saëns

dit event is onderdeel van

Têtes-à-têtes 2020

kamermuziek
vr 14 feb 2020 -20.00
Kamermuziekzaal
beginuur 20.00
verwacht einduur 21.40

Z - Standaard € 26,00

Z - Reductie -26 € 13,00

Z - Reductie 65+ € 23,40

We houden je op de hoogte via onze nieuwsbrief, op deze website en in het volgende magazine.

Hendrikx en zijn ensemble temmen een ongebreidelde beestenboel

Saint-Saëns vond zijn baldadige en ludieke Carnaval des animaux niet geschikt voor het concertpodium, ook al werd het massaal omarmd door het grote publiek. Piet Swerts borduurt verder op diens bonte dierensuite. Hiervoor liet hij zich inspireren door Apollinaires iconische bundel Le Bestiaire, waarin 26 dieren de muzikale revue passeren.

programmaboekje

Iets eten en drinken in intieme sfeer

Verdiep je

Dompel je helemaal onder in het festival, met de podcast, inleidingen, installatie LOVE SONG, ... Lees meer

programma

Piet Swerts (1960)
Le Bestiaire

Camille Saint-Saëns (1835-1921)
Le carnaval des animaux (arr. Piet Swerts)

uitvoerders

Roeland Hendrikx Ensemble:
Roeland Hendrikx: klarinet
Nicolas Dupont: viool
Camille Joubert: viool
Sander Geerts: altviool
Sevak Avanesyan: cello
Liebrecht Vanbeckevoort: piano

lees minder

Roeland Hendrikx Ensemble:
Roeland Hendrikx: klarinet
Nicolas Dupont: viool
Camille Joubert: viool
Sander Geer...

lees meer
vr 14 feb 2020 -20.00
Kamermuziekzaal
beginuur 20.00
verwacht einduur 21.40

Z - Standaard € 26,00

Z - Reductie -26 € 13,00

Z - Reductie 65+ € 23,40

We houden je op de hoogte via onze nieuwsbrief, op deze website en in het volgende magazine.

Roeland Hendrikx

‘Het begon met het Klarinetkwintet dat Piet Swerts zo’n 20 jaar geleden voor me schreef. Dat blijft met me meegroeien, want het roept intensiteit op zonder ooit zwaar op de hand te worden. Milan Kundera zou het ondraaglijk licht noemen. Zin in iets nieuws samen met Piet was er dus al lang, en zijn voorstel om iets te doen met Le Bestiaire van Apollinaire sprak me meteen aan: weinig werken belichamen zo beeldend de bruisende microkosmos die Parijs in 1911 was, en de dierengedichtjes lenen zich uitstekend tot verklanking. Ik heb de partituren inmiddels doorgenomen, en ik kijk uit naar de eerste repetities: muziek bestaat pas als ik haar kan ‘voelen’ met mijn collega’s, maar echt leven gaat ze slechts als ik dat gevoel kan overbrengen op een publiek. Ik kijk er geweldig naar uit!’

‘Het begon met het Klarinetkwintet dat Piet Swerts zo’n 20 jaar geleden voor me schreef. Dat blijft met me meegroeien, want het roept intensiteit op zonder ooit zwaar op de hand te worden. Milan Kundera zou het ondraaglijk licht noemen. Zin in iets nieuws samen met Piet was er dus al lang, en zijn voorstel om iets te doen met Le Bestiaire van Apollinaire sprak me meteen aan: weinig werken belichamen zo beeldend de bruisende microkosmos die Parijs in 1911 was, en de dierengedichtjes lenen zich uitstekend tot verklanking. Ik heb de partituren inmiddels doorgenomen, en ik kijk uit naar de eerste repetities: muziek bestaat pas als ik haar kan ‘voelen’ met mijn collega’s, maar echt leven gaat ze slechts als ik dat gevoel kan overbrengen op een publiek. Ik kijk er geweldig naar uit!’

getipt voor jou

Deel deze voorstelling