Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts icon
Concertgebouw Brugge sluit voor onbepaalde tijd de deuren voor het publiek. vaakgestelde vragen
menu
menu

FAQ

Al jouw vragen beantwoord

We proberen onderstaande lijst met veelgestelde vragen steeds zo goed mogelijk aan te vullen.

Veiligheid - preventiemaatregelen n.a.v. COVID-19

  • Concertgebouw Brugge sluit voor onbepaalde tijd de deuren voor het publiek. Voorlopig geen ticketverkoop voor de komende weken en maanden dus. Wij sluiten onze deuren voor onbepaalde tijd voor het publiek en we annuleren alle geplande voorstellingen in het Concertgebouw tot en met December Dance. 

    We houden je graag op de hoogte over de meest recente ontwikkelingen via deze website en onze nieuwsbrief.

  • Het Concertgebouw wil de kunstenaars ondersteunen en roept het publiek op te doneren aan het solidariteitsfonds.  Deze financiële middelen zal het Concertgebouw integraal investeren in de kunstenaars die het zwaarst zijn getroffen door het jobverlies.

    Lees meer over onze oproep tot solidariteit en draag jouw steentje bij.

Tickets, abonnementen en geschenkbonnen

  • We hadden het zo graag anders gezien. We bereidden alles tot in de puntjes voor en zetten alles op alles om jullie een veilige cultuurbeleving te kunnen aanbieden. Maar de actualiteit haalt ons nu even in.

    Concertgebouw Brugge sluit voor onbepaalde tijd de deuren voor het publiek. Voorlopig geen ticketverkoop voor de komende weken en maanden dus.Wij sluiten onze deuren voor onbepaalde tijd voor het publiek en we annuleren alle geplande voorstellingen in het Concertgebouw tot en met December Dance. 

    We houden je graag op de hoogte over de meest recente ontwikkelingen via deze website en onze nieuwsbrief.

     

     

  • Eerst en vooral word je als ticketkoper gecontacteerd via e-mail met het bericht van annulatie. Hierin wordt uitgelegd hoe je jouw tickets kunt 'teruggeven'.

    Onder tickets teruggeven in je accountomgeving zal jij zelf in je account tickets kunnen ‘teruggeven’ in geval van geannuleerde of verplaatste voorstellingen binnen seizoen 20-21. Je kan eenvoudig de waarde als tegoed omruilen, doneren (opbrengst gaat naar het solidariteitsfonds) of een terugbetaling aanvragen waarbij de ticketwaarde integraal teruggestort wordt op jouw rekening.

    Lees hoe je jouw tickets kan teruggeven 

    • Er zijn dit seizoen geen vaste abonnementen
    • Per verkoopsperiode bekijken we steeds of we keuzeabonnementen kunnen aanbieden. 
    • Jongeren -26 blijven wel recht hebben op 50% korting, en betalen voor de selectie 7x7-voorstellingen slechts € 7.
    • Ook wie tussen 26 en 35 is, heeft  recht op een mooie korting voor bepaalde voorstellingen.
  • Sommige tarieven werden herzien. Ontdek de correcte tarieven en verschillende rangen op deze website.

  • Je waardebon blijft vanaf ontvangstdatum 1 jaar geldig en kan gebruikt worden voor alle voorstellingen uit het eigen programma van Concertgebouw Brugge. De geldigheid van de bon geeft de einddatum aan om een ticket te boeken voor een voorstelling die ook na deze datum kan plaatsvinden. Je kan dus tot een dag vóór vervaldatum van de bon tickets aankopen voor een voorstelling naar keuze. Lees hoe je met je waardebon kan betalen op onze website

    Je kan je bon gebruiken bij het online boeken, maar ook als betaalmiddel aan de ticketbalie van het Concertgebouw en In&Uit. 

    Een waardebon kan niet worden terugbetaald.

    Steun de kunstensector  

    Een waardebon kan je ook (deels) 'doneren' aan het solidariteitsfonds van het Concertgebouw. Met dit fonds willen we artiesten en freelance cultuurwerkers actief helpen. Ook jouw donatie maakt mee het verschil.

    Contacteer ons bij vragen

    Heb je vragen of opmerkingen over jouw waardebon of vervalt die binnenkort en kan je hem niet tijdig gebruiken? Neem contact op met tickets@concertgebouw.be

     

  • Het tegoed is een jaar geldig en kan je gebruiken voor alle voorstellingen en concerten in ons eigen artistiek programma.

    Op het einde van je bestelling kan je je openstaand tegoed gebruiken. Het bedrag van je bestelling wordt dan in vermindering gebracht met je tegoed. Je kan meerdere tegoeden toevoegen of een tegoed en waardebon samen gebruiken. Is je tegoed groter dan je bestelling, dan blijft het resterende bedrag beschikbaar op je account.

    Steun de kunstensector  

    Een tegoed kan je ook (deels) 'doneren' aan het solidariteitsfonds van het Concertgebouw. Met dit fonds willen we artiesten en freelance cultuurwerkers actief helpen. Ook jouw donatie maakt mee het verschil.

  • Wie geen compensatie wil voor tickets voor geannuleerde voorstellingen of een vrije donatie doet steunt ons solidariteitsfonds waarin alle donaties samenkomen.

    Met die financiële middelen willen we de zwaarst getroffen artiesten en cultuurwerkers, met name de freelancers, proportioneel gaan vergoeden voor het wegvallen van hun artistieke opdrachten in het Concertgebouw. We beseffen dat deze middelen niet toereikend zullen zijn. Ze kunnen enkel als een gebaar gezien worden om het inkomstenverlies van kunstenaars en kunstenorganisaties te compenseren, naast meer substantiële steun vanuit de overheid.
    [Donaties aan ons solidariteitsfonds zijn niet fiscaal aftrekbaar]

  • Goed nieuws! Sodexo heeft de geldigheidsduur van deze cheques verlengd met 3 maanden, ze blijven dus geldig tot 31 december 2020.

  • Omdat de situatie zo snel verandert willen we de tijd nemen om deze veranderingen op te vangen en het best mogelijke doen. De planning van heel wat artiesten en ensembles (tournees, opnames, …) werd en moet nog worden herzien waardoor we steeds kort op de bal moeten spelen. Ook (nieuwe) richtlijnen vanuit de overheid bepalen wat we wel of niet kunnen organiseren, en hoe. Tickets verkopen voor voorstellingen in de latere maanden brengt het risico met zich mee dat we meer voorstellingen moeten annuleren of het programma moeten wijzigen. Dit brengt de nodige communicatie met zich mee. We kijken er alvast naar uit om de volgende periodes zo integraal mogelijk zoals voorzien en met plezier aan ons publiek voor te stellen en zijn dankbaar voor jouw begrip.

  • Op onze website maken we je wegwijs in hoe je een account kan aanmaken of hoe je kan inloggen. Log alvast eens in met je wachtwoord zodat dit vlot verloopt wanneer je een ticket wilt kopen.

  • We tonen je op deze pagina alvast hoe je vlot tickets kan boeken. Laat je tijdens de ticketverkoop begeleiden via chat of contacteer ons telefonisch op +32 50 47 69 99.

  • Als we meer dan het toegelaten aantal bezoekers verwachten moeten we noodgedwongen een aantal ticketkopers teleurstellen. Wie tickets heeft aangekocht na een bepaalde datum wordt telefonisch gecontacteerd in volgorde van het laatst aangekochte ticket. 

    Je hebt de keuze om je ticket te doneren, een tegoed of een terugbetaling aan te vragen.

  • De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Ook in het Concertgebouw', zijn in handen van een externe organisatie. We raden je aan om de communicatie vanuit die organisator af te wachten.

Programmawijzigingen 20-21

  • Concertgebouw Brugge sluit voor onbepaalde tijd de deuren voor het publiek. Voorlopig geen ticketverkoop voor de komende weken en maanden dus. Wij sluiten onze deuren voor onbepaalde tijd voor het publiek en we annuleren alle geplande voorstellingen in het Concertgebouw tot en met December Dance. 

    Blijf op de hoogte over hoe wij omgaan met deze maatregelen en welke voorstellingen geannuleerd of uitgesteld worden door deze website te volgen of schrijf je in op onze nieuwsbrief.

     

     

  • We hebben er allereerst voor gekozen om ons seizoen zoals het geconcipieerd is toch te lanceren in mei. Het was op een andere manier dan gewoonlijk, maar we wilden dat verhaal wel vertellen. Niet alleen omdat we er lang aan hebben voorbereid, maar ook omdat het thema relevant is. We zijn er goed in geslaagd om veel van het programma te kunnen behouden. 

     

  • Op onze website kan je in de programmalijst steeds terugvinden welke gegevens er afwijken van de informatie die in de seizoensbrochure staat. Alle programmawijzigingen worden hierin pas opgenomen vanaf wanneer ze definitief zijn.

    Op deze manier kan je de aanpassingen interpreteren:

    • Uitgesteld = de voorstelling gaat niet op de oorspronkelijke datum door, maar op een latere datum. De latere datum is nog niet gekend.
    • Verplaatst = de voorstelling gaat niet op de oorspronkelijke datum door, maar op een latere datum. De latere datum is gekend en staat aangeduid als vaste datum in het evenement.
    • Geannuleerd =  de voorstelling gaat niet door.
    • Aangepast programma =  het programma van deze voorstelling dat in de brochure van seizoen 20-21 staat, komt hier niet mee overeen. Het nieuwe programma kan je vinden in het evenement onder 'programma'.
    • Toevoeging = de voorstelling staat niet in de brochure van seizoen 20-21. De voorstelling hebben we toegevoegd aan onze kalender.

    Vragen over de ticketregeling kan je wat verderop op deze pagina terugvinden.

  • Op onze website kan je in de programmalijst steeds terugvinden welke gegevens er afwijken van de informatie die in de seizoensbrochure staat. Alle programmawijzigingen worden hierin opgenomen vanaf wanneer ze definitief zijn. Aanpassingen worden aangegeven met verschillende termen (zie vorige vraag).

Annulaties 20-21

  • Ticketkopers worden persoonlijk op de hoogte gesteld van een annulatie van zodra die definitief is. Het online ticketsysteem is nu zo ontwikkeld dat je zélf en zonder verlies van ticketwaarde je tickets kunt terugvragen voor geannuleerde voorstelling van seizoen 20-21. Zo kan je in jouw account voor de geannuleerde voorstelling(en) kiezen voor een donatie, een klanttegoed of een terugbetaling van de ticketwaarde.

    1. Log in op je account.
    2. Ga naar tickets teruggeven in de accountomgeving, daar zie je het overzicht van je tickets van (de) geannuleerde voorstelling(en)
    3. Kies via het keuzelijstje bij elk ticket wat je met je tickets wenst te doen
      • Doneer dit ticket – de waarde van je ticket gaat naar het solidariteitsfonds voor artiesten van het Concertgebouw
      • Klanttegoed – de waarde van je ticket wordt bijgehouden in je account. Dit tegoed kan je later gebruiken voor een nieuwe boeking. Je hoeft geen bonnen bij te houden of nummers in te geven bij betaling. Alles wordt netjes bijgehouden in je accountomgeving en kan bij een volgende aankoop op eenvoudige manier gevalideerd worden.
      • Terugbetaling – de waarde krijg je teruggestort op je rekening. Vul na het kiezen van deze optie onderaan de pagina je IBAN rekeningnummer en naam in.
      • Geen actie – met deze optie kan je ervoor kiezen je tickets te behouden bij verplaatste voorstellingen of je tickets voorlopig op ‘geen actie’ laten staan om later een definitieve keuze te maken tussen donatie, tegoedbon of terugbetaling.
    4. Klik op de button ‘bevestig keuze’. Je ontvangt van ons een bevestiging per mail.

    In alle andere gevallen verloopt de aanvraag via klantendienst@concertgebouw.be

  • Een tegoed is persoonlijk en kan niet doorgegeven worden. Als je een tegoed hebt aangevraagd, zie je deze staan in je persoonlijke accountomgeving, onder je gegevens.

    Let op! Een waardebon van een geannuleerd concert in seizoen 19-20 of een geschenkbon is niet hetzelfde als een tegoed en zie je niet in je account staan.

  • Het tegoed is een jaar geldig en kan je gebruiken voor alle voorstellingen en concerten in het eigen artistiek programma van Concertgebouw Brugge.

  • Op het einde van je bestelling kan je je openstaand tegoed gebruiken. Het bedrag van je bestelling wordt dan in vermindering gebracht met je tegoed. Je kan meerdere tegoeden toevoegen of een tegoed en waardebon samen gebruiken. Is je tegoed groter dan je bestelling, dan blijft het resterende bedrag beschikbaar op je account.

  • Het is niet mogelijk om je gemaakte keuze later nog te wijzigen. Je kan je tickets in je account voorlopig op ‘geen actie’ laten staan om later een definitieve keuze te maken tussen donatie, tegoedbon of terugbetaling.

    Steun de kunstensector  

    Een tegoed kan je achteraf wel doneren aan het solidariteitsfonds van het Concertgebouw. Met dit fonds willen we artiesten en freelance cultuurwerkers actief helpen. Ook jouw donatie maakt mee het verschil.

    Een donatie aankopen is heel eenvoudig. Je stopt een bedrag naar keuze in je winkelmandje en rekent af met je tegoed. 

  • De terugbetalingen worden gebundeld door onze boekhouding en worden in 1 keer verwerkt en terugbetaald aan het einde van een periode van ongeveer 14 dagen. Het kan dus even duren voor het geld terug op je rekening staat.

  • Gekochte tickets worden niet omgeruild of terugbetaald tenzij in deze uitzonderlijke gevallen:

    • bij annulatie van een voorstelling (wel of niet ten gevolge van COVID-19)
    • bij verplichte quarantaine (attest vereist)
    • bij besmetting door het coronavirus (doktersattest vereist), niet in geval van andere ziekte
    • bij onverwachte, dringende ziekenhuisopname (doktersattest vereist)
    • bij overlijden van de ticketkoper (akte van overlijden vereist), niet bij overlijden van een familielid of aanverwante

    Lees meer over de annulatievoorwaarden.

Concertgebouw Circuit

  • We hadden het zo graag anders gezien. We bereidden alles tot in de puntjes voor en zetten alles op alles om jullie te ontvangen op ons coronaproof parcours. Maar de actualiteit haalt ons nu even in. Het Concertgebouw Circuit sluit voor onbepaalde tijd de deuren voor publiek. 

     

  • Een bezoek met gids is onder de gegeven omstandigheden niet mogelijk. Het Concertgebouw sluit voor onbepaalde tijd de deuren voor publiek.

  • Aan de Concertgebouwbalie in de Inkomhal, op onze website en bij In&Uit (www.ticketsbrugge.be en de balie op 't Zand).

    Handig is dat je jouw tickets in het gewenste tijdslot kunt reserveren. Ook gratis tickets voor Bruggelingen kunnen online worden gereserveerd. 

  • We hechten veel belang aan de toegankelijkheid van ons gebouw voor rolstoelgebruikers. We beschikken over liften en hellende vlakken die het mogelijk maken voor mensen met een rolstoel om zich vlot te verplaatsen.  Er zijn ook speciale toiletten voorzien. 

    Heb je nog specifieke behoeften gerelateerd aan een bezoek aan het Concertgebouw? Aarzel dan niet om ons te contacteren via onthaal@concertgebouw.be. Wij zullen alles in het werk stellen om in de mate van het haalbare voor jouw noden een oplossing te vinden.

  • Als Bruggeling kies je voor het tarief 'Bruggeling'. We vragen om online te reserveren. Zo heb je zeker de kans om op jouw gewenste tijdstip het parcours te ontdekken. Uiteraard zal een ticket aankopen aan de balie ook mogelijk zijn. Houd er dan echter rekening mee dat je misschien even zult moeten wachten of pas in het volgende tijdslot een plaatsje krijgt.

Concertgebouwcafé

  • Met de meest recente maatregelen in acht genomen is het Concertgebouwcafé gesloten voor onbepaalde tijd, vanaf maandag 19 oktober

Zaalhuur

  • De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Ook in het Concertgebouw', zijn in handen van een externe organisatie. We raden je aan om de communicatie vanuit die organisator af te wachten.

  • Uiteraard! Het Concertgebouw heeft alle maatregelen getroffen om op een veilige manier events te kunnen organiseren. Neem contact op met ons team via zaalhuur@concertgebouw.be voor een voorstel op maat. Wij doen het nodige om jouw event veilig en conform alle maatregelen te laten verlopen.  

     

  • Het preventieplan van Concertgebouw Brugge houdt rekening met twee belangrijke parameters: social distancing en hygiëne. De genomen maatregelen worden duidelijk aangegeven via affichage en bestickering doorheen het hele gebouw.

    Heb je vragen over de coronaproof mogelijkheden voor jouw event? Contacteer ons

  • De capaciteit in alle zalen is aangepast om de nodige social distancing te kunnen bewaren. De capaciteit is anders naargelang de opstelling (bijv. cabaret, zonder tafel, …). Neem contact op met ons team via zaalhuur@concertgebouw.be voor vragen of een accurate inschatting op maat van jouw event.

Onderwijs

  • Op onze website kan je informatie over ons gewijzigde aanbod en contactgegevens terugvinden:

Contact

Ontbreekt het antwoord op jouw vraag in de FAQ-lijst? Stel ze ons dan zeker via onze onthaalploeg:

  • +32 50 47 69 99 (ma - vr van 9.00 tot 17.00 uur)  
  • info@concertgebouw.be
  • chatten met een medewerker via de chatbox onderaan deze website is mogelijk vanaf donderdag 20 augustus tot en met woensdag 2 september, telkens van 9 tot 17 uur.
We houden je op de hoogte via onze nieuwsbrieven. Ontvang je onze nieuwsbrieven niet? Schrijf je in onderaan deze pagina. 
Pagina inhoud

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

  •  *