Ga naar de hoofdcontent
De ticketverkoop voor seizoen 2024/25 start op 30 april voor Vrienden en leden van The Keys en op 7 mei voor allen.
Logo Concertgebouw Brugge
Logo Concertgebouw Brugge

Brussels Philharmonic & Ictus

Forces in Motion

Belgische première
muziek
avontuurlijk
rollercoaster
do 16 nov. 2023 -20.00
Laatste tickets
Concertzaal scène
beginuur 20.00
verwacht einduur 21.50

Standaard € 25,00

Reductie -35 j. € 16,60

Reductie -26 j. € 13,00

Alle prijzen zijn inclusief boekingskosten.

Turntables en diverse orkestopstellingen trekken je ín de muziek

Wanneer Brussels Philharmonic en Ictus samensmelten, explodeert de scène. In Anthony Braxtons cultwerk waan je je in een razendsnelle achtervolging door veel te smalle straten. Die hallucinerende luistertrip gaat verder als het orkest om je heen Alvin Luciers ‘diamanten in de lucht’ tekent. Meer onaardse klanken ervaar je tot slot in een nagelnieuw werk voor turntables en orkest. Zoek een plekje op het podium en vlieg mee met de klankwolken.

download programmaboekje

programma

Alvin Lucier (1931-2021)
Diamonds for 1, 2 or 3 Orchestras

Anthony Braxton (1945)
Creative Orchestra Music

Matthew Shlomowitz (1975) & Mariam Rezaei (1984)
Six scenes for turntables and orchestra (2023, Belgische première)

Alvin Lucier (1931-2021)
Diamonds for 1, 2 or 3 Orchestras

Anthony Braxton (1945)
Creative Orchestra Music

M

uitvoerders

Brussels Philharmonic: orkest
Ictus: ensemble
Ilan Volkov: dirigent
Mariam Rezaei: turntables

in opdracht van Concertgebouw Brugge, Darmstadt Summer Course, Ictus, DE SINGEL (Antwerpen), Brussels Philharmonic & nyMusikk Oslo

lees minder

Brussels Philharmonic: orkest
Ictus: ensemble
Ilan Volkov: dirigent
Mariam Rezaei: turntables

in opdracht va

do 16 nov. 2023 -20.00
Laatste tickets
Concertzaal scène
beginuur 20.00
verwacht einduur 21.50

Standaard € 25,00

Reductie -35 j. € 16,60

Reductie -26 j. € 13,00

Alle prijzen zijn inclusief boekingskosten.

'WRITING FOR THE TURNTABLE IS NOT ABOUT PLEASING OTHERS. IT'S ABOUT SUCCEEDING WITH SOMETHING NEW AND AMBITIOUS USING A YOUNG INSTRUMENT. SO, I FULLY EMBRACE EXPERIMENTING WITH SOUND IN EVERY POSSIBLE WAY. I THINK SOMETIMES PEOPLE'S HESITATIONS COME DOWN TO FEAR OF THE UNKNOWN. YOU CAN CHOOSE TO BE SCARED OR TO BE EXCITED.'

– MARIAM REZAEI & MATTHEW SHLOMOWITZ

lees het interview