Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts icon
De voorstellingen gaan door met een capaciteit van max. 200 personen. lees meer
menu

Beter ... op anderhalve meter!

Beter ... op anderhalve meter!

De Brugse cultuursector stáát er nog! En ze klinkt en swingt! Dat willen we samen met onze Brugse cultuurpartners uitdragen met onze ‘anderhalve meter’-campagne! We werken aan een veilige en aangename heropstart en hopen ons publiek heel snel weer (figuurlijk) in de armen te kunnen sluiten. In Brugge hebben collegialiteit en solidariteit alvast een ongeziene piek bereikt!

Brugse cultuurhuizen slaan de handen in elkaar

De Brugse cultuurpartners, met Cactus Muziekcentrum, Concertgebouw Brugge, Cultuurcentrum Brugge, Het Entrepot en kunstencentrum KAAP voorop, starten een gezamenlijke campagne om de bezoeker opnieuw te verwelkomen. Met de slogan “Kunst oogt / Muziek klinkt / Theater speelt / Cultuur is … beter op anderhalve meter” laten ze zien dat er gewerkt wordt aan een veilige én aangename heropstart.

De cultuursector kreeg het hard te verduren tijdens de lockdown en heeft ondanks de vele inspanningen nog nauwelijks duidelijkheid over wat de toekomst zal brengen. Desondanks blijft de sector – nu misschien nog meer dan ooit – geloven in de kracht van hun product. Net daarom willen ze naar buiten komen met een gezamenlijke campagne om het publiek opnieuw te verwelkomen. De campagne wordt gedragen door de vijf hierboven genoemde partners, maar ook het bredere culturele Brugse veld schaart zich graag achter het initiatief. In totaal gaat het om bijna 20 Brugse organisaties.

Melopee Dedeurwaerder, KAAP

'De boodschap is eigenlijk simpel: cultuur beleef je best samen. Onze sector is hard getroffen, dus er is een sterk gevoel van collegialiteit onder de partners om samen naar buiten te komen. Het is momenteel een ware uitdaging om het seizoen 20-21 vorm te geven. We willen dat het een veilige, maar ook aangename ervaring wordt voor zowel onze bezoekers als medewerkers en artiesten.'

'De boodschap is eigenlijk simpel: cultuur beleef je best samen. Onze sector is hard getroffen, dus er is een sterk gevoel van collegialiteit onder de partners om samen naar buiten te komen. Het is momenteel een ware uitdaging om het seizoen 20-21 vorm te geven. We willen dat het een veilige, maar ook aangename ervaring wordt voor zowel onze bezoekers als medewerkers en artiesten.'

Nieuw seizoen in zicht

Deze zomer lanceert Brugge enkele kleine voorstellingen waar de verschillende cultuurpartners aan deelnemen. 'Maar we kijken natuurlijk ook verder vooruit. Iedereen is blij dat er een zomerprogramma is maar het nieuwe seizoen staat natuurlijk ook voor de deur. Door de maatregelen rond social distancing is de capaciteit in zalen soms heel beperkt. Daarnaast komen er natuurlijk ook ingrepen rond hygiëne en veiligheid in het algemeen. We weten dat alle partners er alles aan doen om culturele activiteiten, hetzij concerten, dansvoorstellingen, theater enz. veilig te laten verlopen, daarna is het de beurt aan de bezoekers. Je voelt de twijfel en een bepaald weerhouden van het publiek. We willen aantonen dat het kan en dat ook wij ernaar uitkijken om hen opnieuw te ontmoeten. We moeten er allemaal samen door. Want alleen kunnen we het niet, de bezoeker speelt nu eigenlijk de hoofdrol.'

De campagne wordt gedragen door Cactus Muziekcentrum, Concertgebouw Brugge, Cultuurcentrum Brugge, Het Entrepot en kunstencentrum KAAP, met ondersteuning van Stad Brugge (Dienst Toerisme, Erfgoedcel, Jeugddienst, Sportdienst, Werk & Ondernemen, Cel Citymarketing & communicatie), Brugge Plus, De Republiek, Cinema Lumière, In&Uit, Handmade in Brugge, MAfestival, Raakvlak, Stedelijk Conservatorium Brugge, Symfonieorkest Vlaanderen, Musea Brugge, de Bibliotheek, In&Uit en Brugge Studentenstad.

Deel dit nieuwsbericht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

  •  *