Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts icon
COVID-19. De ticketverkoop van ons nieuwe seizoen stellen we voorlopig uit. Onze voorstellingen tot eind juni zijn geannuleerd. We kijken uit naar een veilige heropstart. meer info
menu
menu

Bochumer Symphoniker

Prisoner of the State

Belgische première
  • Bochumer Symphoniker
  • David Lang
  • David Lang

wo 27 mei 2020 -20.00
Geannuleerd
Concertzaal
inleiding door Klaas Coulembier 19.15
beginuur 20.00

Standaard € 22,00 - € 42,00

Reductie -26 € 11,00 - € 21,00

Reductie 65+ € 19,80 - € 37,80

De ticketverkoop van seizoen 20-21 stellen we voorlopig uit. Van zodra we beter de nodige maatregelen voor een veilige concert- en dansbeleving kunnen inschatten, brengen we je via een nieuwsbrief (schrijf je in onderaan deze pagina), deze website en Facebook op de hoogte.

Cultcomponist David Lang vertaalt Beethovens Fidelio naar vandaag

Het Concertgebouw ziet jouw gezondheid als hoogste prioriteit. Naar aanleiding van de recentste risico-inschatting van de verdere verspreiding van het coronavirus annuleren we deze voorstelling.  Via dit formulier kan u ons uw keuze voor waardebon of gift doorgeven. Bevestig uw keuze uiterlijk voor 15 april 2020 op het digitale formulier. 

 

De Amerikaanse Bang on a Can-componist David Lang heeft een bijzondere fascinatie voor Beethovens Fidelio. Op de fundamenten van Beethovens enige opera – voor kamerorkest, groot mannenkoor en vier solisten – bouwt hij een gloednieuw muzikaal drama. De geportretteerde wantoestanden zijn actueel en tegelijk van alle tijden. Het orkest is acteur en ooggetuige in de kroniek van een kwaadaardige overheid en de val van een politieke tiran.

programma

David Lang (1957)
Prisoner of the State (Belgische première, in opdracht van Concertgebouw Brugge)

In opdracht van Concertgebouw Brugge, New York Philharmonic, De Doelen (Rotterdam), Barbican (Londen),
l'Auditori Barcelona, Bochumer Symphoniker & Malmö Opera

lees minder

David Lang (1957)
Prisoner of the State (Belgische première, in opdracht van Concertgebouw Brugge)

In opdrach...

lees meer

uitvoerders

Bochumer Symphoniker: orkest
Vlaams Radiokoor: koor
Steven Sloane: dirigent
Claron McFaddon: sopraan
Alan Oke: tenor
Jarrett Ott: bariton
Davóne Tines: bas
Elkhana Pulitzer: regie
Matt Saunders: decor
Floriaan Ganzevoort: lichtontwerp
Maline Casta: kostuumontwerp
Adam Larsen: beeld & projectie
David Lang: libretto & muziek

lees minder

Bochumer Symphoniker: orkest
Vlaams Radiokoor: koor
Steven Sloane: dirigent
Claron McFaddon: sopraan
Alan Oke:...

lees meer
wo 27 mei 2020 -20.00
Geannuleerd
Concertzaal
inleiding door Klaas Coulembier 19.15
beginuur 20.00

Standaard € 22,00 - € 42,00

Reductie -26 € 11,00 - € 21,00

Reductie 65+ € 19,80 - € 37,80

De ticketverkoop van seizoen 20-21 stellen we voorlopig uit. Van zodra we beter de nodige maatregelen voor een veilige concert- en dansbeleving kunnen inschatten, brengen we je via een nieuwsbrief (schrijf je in onderaan deze pagina), deze website en Facebook op de hoogte.

David Lang

Componist

In prisoner of the state maakt het orkest deel uit van de scenografie. Componist David Lang liet zich hiertoe inspireren door zijn eerdere ervaringen met Fidelio:

'In the late 1970s I saw two performances of Fidelio. One was a fully staged production, in an opera house, with costumes and sets and drama, and the other was in a concert hall, with an orchestra on stage, singers in concert clothes, and performed oratorio style. I enjoyed them both, but what I most noticed was how the format and location of each performance influenced how I thought about the piece. In the opera house I paid more attention to the opera’s narrative, while in the concert hall I paid more attention to the opera’s ideas.'

In prisoner of the state maakt het orkest deel uit van de scenografie. Componist David Lang liet zich hiertoe inspireren door zijn eerdere ervaringen met Fidelio:

'In the late 1970s I saw two performances of Fidelio. One was a fully staged production, in an opera house, with costumes and sets and drama, and the other was in a concert hall, with an orchestra on stage, singers in concert clothes, and performed oratorio style. I enjoyed them both, but what I most noticed was how the format and location of each performance influenced how I thought about the piece. In the opera house I paid more attention to the opera’s narrative, while in the concert hall I paid more attention to the opera’s ideas.'

getipt voor jou

Deel deze voorstelling

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

  •  *