Ga naar de hoofdcontent
menu
menu

Nieuwe naam en look voor zaalhuur Concertgebouw Brugge

Nieuwe naam en look voor zaalhuur Concertgebouw Brugge

Concertgebouw Events, dat is de nieuwe naam van de zaalhuurpoot van Concertgebouw Brugge. En met een nieuwe naam, komt ook een nieuwe look.

Waarom een event organiseren in het Concertgebouw?

  1. Je bevindt je letterlijk tussen kunst en cultuur, dankzij de kunstcollectie van het Concertgebouw én de rijke culturele agenda. Een vergadering in de Angel Room, een muzikale omlijsting van je event…dat zorgt net voor dat tikkeltje meer! 
  2. Vanop de Fora en vanop ons dakterras geniet je van het prachtige zicht op de Brugse binnenstad. Het gebouw is niet alleen centraal gelegen, maar ook makkelijk bereikbaar met auto, trein of bus.
  3. Met zijn veelheid aan zalen heeft het Concertgebouw voor zowat elk type event de gepaste ruimte ter beschikking. De iconische hedendaagse architectuur maakt het plaatje extra aantrekkelijk.
  4. Het gebouw is perfect uitgerust met de nieuwste technische snufjes. Een bekwaam team podiumtechnici en een waaier professionele partners tillen je event naar een hoger niveau.
  5. Een van de eventmanagers uit ons ervaren en gedreven team volgt jouw event tot in de puntjes op. Zij staan je van bij het prille begin tot op het event zelf bij met raad en daad zodat je onbezorgd kan genieten van jouw momenten in het Concertgebouw.

Concertgebouw Events

Met zo’n 200 events en 50.000 tot 55.000 bezoekers per jaar in normale tijden staat Concertgebouw Events al jarenlang garant voor bakken ervaring bij de organisatie van allerhande events, van congressen en meetings over voorstellingen tot privé-feesten.

Algemeen directeur Katrien Van Eeckhoutte: ‘Met Concertgebouw Events streven wij ernaar om meer en diverser publiek te ontvangen in ons kunstenhuis. Dankzij het breder inzetten van ons ervaren team en de state-of-the-art zalen kunnen we extra financiële ademruimte creëren voor onze artistieke werking en dit naast de subsidies, ticketverkoop en steun van sponsors. Met de grootste congreszaal in de Brugse regio en meer dan 100 nationale en internationale bedrijfsevents en congressen per jaar is het Concertgebouw ook een hefboom voor het (zaken)toerisme en de economische welvaart in deze regio en in Vlaanderen.’

Wij willen het Concertgebouw nog sterker in de markt zetten als venue

An Merlier

‘De identiteit van Concertgebouw Brugge is vandaag hoofdzakelijk gebouwd op het artistiek aanbod van het kunstenhuis. Wij willen het Concertgebouw nu echter nog sterker in de markt zetten als venue. Organisatoren van events zijn op zoek naar andere en specifieke informatie, en de nieuwe branding, die we met skinn branding agency ontwikkelden, wil een antwoord bieden op die vragen. Bedrijven en event organisers zijn op zoek naar iets extra dat van hun event een echte beleving maakt. Daar kan het Concertgebouw, met zijn unieke connectie met kunst en architectuur, een verschil maken.’ 

– Coördinator Concertgebouw Events An Merlier

‘De identiteit van Concertgebouw Brugge is vandaag hoofdzakelijk gebouwd op het artistiek aanbod van het kunstenhuis. Wij willen het Concertgebouw nu echter nog sterker in de markt zetten als venue. Organisatoren van events zijn op zoek naar andere en specifieke informatie, en de nieuwe branding, die we met skinn branding agency ontwikkelden, wil een antwoord bieden op die vragen. Bedrijven en event organisers zijn op zoek naar iets extra dat van hun event een echte beleving maakt. Daar kan het Concertgebouw, met zijn unieke connectie met kunst en architectuur, een verschil maken.’ 

– Coördinator Concertgebouw Events An Merlier

Events in tijden van corona

De afgelopen periode was uiteraard niet evident voor de evenementensector. Het Concertgebouw wist de voorbije twee jaar echter heel wat expertise op te bouwen om alles zo coronaproof mogelijk te organiseren. Naast live evenementen heeft het team ook heel wat ervaring met hybride evenementen, een mix van mensen ter plekke en thuis. In 2021 werd meer dan de helft (52%) van de meetings door derden in het Concertgebouw in hybride vorm georganiseerd. Meestal ging het om geplande hybride events, maar af en toe werd dit lastminute beslist naar aanleiding van stijgende coronacijfers.

Concertgebouw Brugge kon tijdens deze periode een enorme diversiteit aan events, en bijhorend publiek, ontvangen: van Young Potentials tot tandartsen, architecten, topgastronomen, cardiologen, wielerfanaten en uiteraard muziekliefhebbers.

Positieve perspectieven

Naast voorstellingen van concertorganisatoren staan komend voor- en najaar meerdere internationale congressen gepland in het Concertgebouw, zoals onder meer de JCI European Conference, de eerste grote samenwerking met het nieuwe BMCC. Verder worden ook nog de Brugse Musea verwacht voor het Drawings Congres, het AZ Brugge met het Third International Renal Conference en dan is er ook nog eind mei het IAAS-congres, het internationale congres rond ambulante chirurgie.

An Merlier: ‘In de afgelopen jaren bleven de klanten ons ook trouw. De annuleringen van events kunnen we op beide handen tellen, bijna iedereen koos voor een verplaatsing van zijn/haar event, al dan niet in aangepaste vorm. We kijken er vooral heel hard naar uit om opnieuw echt te kunnen genieten, samenkomen, netwerken en beleven … met en voor onze klanten!’

Deel dit nieuwsbericht