menu
menu

Young Curators

Kunst voor de toekomst

dit event is onderdeel van

Topstuk Dvořák

za 02 feb 2019 20.00
De Tank (Burg 4)
beginuur 20.00
verwacht einduur 23.15
Gratis

Jongeren cureren hun ‘nieuwe wereld’

Hoe klinkt de belofte van een nieuwe wereld vandaag? Met Dvořáks hoopvol gestemde Negende symfonie als voorbeeld, gaan Brugse jongeren aan de slag met muziek en andere hedendaagse expressievormen. Gelijktijdig met het Dvořák-concert in het Concertgebouw, cureren zij in De Tank een multidisciplinaire avond vorm helemaal in het teken van een hedendaagse ‘nieuwe wereld’. Via livestreaming integreren ze Dvořáks verwachtingsvolle muziek in een gevarieerd programma.

Welkom in De Tank op 2 februari, van 20.00 tot 23.00 en op 3 februari, van 13.00 tot 18.00. 

 Programma:

  • Zaterdag 2 februari:
    20.30 uur start "Nieuwe wereld" in De Tank
    21.00 uur performance
    22.30 uur performance
  • Zondag 3 februari:
    13.00 uur opening
    14.00 uur performance
    17.00 uur performance

Ontdek het verhaal achter Dvořáks Negende

Wist je dat  de Negende symfonie geschreven is in opdracht van de New York Philharmonic toen de Tsjechische Dvořák aan het conservatorium van New York werkte en dat delen geïnspireerd zijn op het indianenepos Hiawatha van Henry Wadsworth Longfellow? Lees meer weetjes over de componist en de Negende symfonie  in dit interactieve verhaal

partners

In samenwerking met Het Entrepot, Musica & Cera

za 02 feb 2019 20.00
De Tank (Burg 4)
beginuur 20.00
verwacht einduur 23.15
Gratis

Ik beschouw deze projecten als investeringen in de toekomst van de klassieke en hedendaagse muziek

Paul Craenen

De participatieprojecten rond de Topstukweken vormden van bij de start een erg uitdagende opdracht. In elk van deze projecten onderzoeken we nieuwe verbindingswegen tussen muziek en publiek door te experimenteren met telkens andere werkvormen en doelgroepen. De eerste resultaten stemmen erg hoopvol en bewijzen de waarde van het partnership met Concertgebouw Brugge. Ik beschouw deze projecten als investeringen in de toekomst van de klassieke en hedendaagse muziek, en veel meer nog in onze toekomst als culturele samenleving.

– Paul Craenen, Musica, Impulscentrum voor de muziek

De participatieprojecten rond de Topstukweken vormden van bij de start een erg uitdagende opdracht. In elk van deze projecten onderzoeken we nieuwe verbindingswegen tussen muziek en publiek door te experimenteren met telkens andere werkvormen en doelgroepen. De eerste resultaten stemmen erg hoopvol en bewijzen de waarde van het partnership met Concertgebouw Brugge. Ik beschouw deze projecten als investeringen in de toekomst van de klassieke en hedendaagse muziek, en veel meer nog in onze toekomst als culturele samenleving.

– Paul Craenen, Musica, Impulscentrum voor de muziek

getipt voor u

Deel deze voorstelling

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

  •  *