Ga naar de hoofdcontent Pijl naar rechts icon
De verkoop van nov—dec start niet op 20/26 oktober maar wordt uitgesteld! De voorstellingen van deze week gaan tot nader order gewoon door. lees meer
menu

Ticketregeling bij annulatie

In welke gevallen worden tickets omgeruild of terugbetaald?

Gekochte tickets worden niet omgeruild of terugbetaald tenzij in deze uitzonderlijke gevallen: 

  • bij annulatie van een voorstelling (wel of niet ten gevolge van COVID-19): Ticketkopers worden persoonlijk op de hoogte gesteld van een annulatie van zodra die definitief is. Het online ticketsysteem is nu zo ontwikkeld dat je zélf en zonder verlies van ticketwaarde je tickets kunt terugvragen. Zo kan je in jouw account (enkel) voor de geannuleerde voorstelling(en) kiezen voor een donatie, een klanttegoed of een terugbetaling van de ticketwaarde.

Voor de volgende gevallen, neem contact op met de Klantendienst via klantendienst@concertgebouw.be.
Bedankt om alvast de nodige documentatie bij te voegen en het IBAN rekeningnummer te vermelden in jouw bericht.

  • bij verplichte quarantaine (attest vereist)
    Indien je als buitenlandse klant verplicht in quarantaine moet bij aankomst in België of na terugkeer in eigen land volgens de regels van deze respectievelijke landen kunnen wij ook overgaan tot terugbetaling van de ticketwaarde van de aangekochte tickets.
  • bij besmetting door het coronavirus (doktersattest vereist), niet in geval van andere ziekte
  • bij onverwachte, dringende ziekenhuisopname (doktersattest vereist)
  • bij overlijden van de ticketkoper (akte van overlijden vereist), niet bij overlijden van een familielid of aanverwante

Tickets worden dus niet terugbetaald in geval van verlies of in geval je verhinderd bent door andere dan de hierboven genoemde redenen. 
Ben je verhinderd voor een concert dan kan je je tickets te koop aanbieden via de ticket zoekertjes op ticketsbrugge.be. 

Hoe verloopt de teruggave bij annulatie van het concert?

  1. Log in op je account.
  2. Ga naar tickets teruggeven in de accountomgeving, daar zie je het overzicht van je tickets van (de) geannuleerde voorstelling(en)
  3. Kies via het keuzelijstje bij elk ticket wat je met je tickets wenst te doen
    • Doneer dit ticket – de waarde van je ticket gaat naar het solidariteitsfonds voor artiesten van het Concertgebouw
    • Klanttegoed – de waarde van je ticket wordt bijgehouden in je account. Dit tegoed kan je later gebruiken voor een nieuwe boeking. Je hoeft geen bonnen bij te houden of nummers in te geven bij betaling. Alles wordt netjes bijgehouden in je accountomgeving en kan bij een volgende aankoop op eenvoudige manier gevalideerd worden.
    • Terugbetaling – de waarde krijg je teruggestort op je rekening. Vul na het kiezen van deze optie onderaan de pagina je IBAN rekeningnummer en naam in.
    • Geen actie – met deze optie kan je ervoor kiezen je tickets te behouden bij verplaatste voorstellingen of je tickets voorlopig op ‘geen actie’ laten staan om later een definitieve keuze te maken tussen donatie, tegoedbon of terugbetaling.
  4. Klik op de button ‘bevestig keuze’. Je ontvangt van ons een bevestiging per mail.

In alle andere gevallen verloopt de aanvraag via klantendienst@concertgebouw.be.

Waar zie ik mijn klanttegoed?

Een tegoed is persoonlijk en kan niet doorgegeven worden. Als je een tegoed hebt aangevraagd, zie je deze staan in je persoonlijke accountomgeving, onder je gegevens.

Let op! Een waardebon van een geannuleerd concert in seizoen 19-20 of een geschenkbon is niet hetzelfde als een tegoed en zie je niet in je account staan.

Hoe lang is mijn klanttegoed geldig?

Het tegoed is een jaar geldig en kan je gebruiken voor alle voorstellingen en concerten in ons eigen artistiek programma.

Hoe gebruik je een klanttegoed?

Op het einde van je bestelling kan je je openstaand tegoed gebruiken. Het bedrag van je bestelling wordt dan in vermindering gebracht met je tegoed. Je kan meerdere tegoeden toevoegen of een tegoed en waardebon samen gebruiken. Is je tegoed groter dan je bestelling, dan blijft het resterende bedrag beschikbaar op je account.

Kan ik mijn keuze tussen donatie, klanttegoed of terugbetaling later nog wijzigen?

Het is helaas niet mogelijk om je gemaakte keuze later nog te wijzigen. Je kan je tickets in je account voorlopig op ‘geen actie’ laten staan om later een definitieve keuze te maken tussen donatie, tegoedbon of terugbetaling.

Ontvang ik bij een terugbetaling direct het bedrag op mijn rekening?

De terugbetalingen worden gebundeld door onze boekhouding en worden in 1 keer verwerkt en terugbetaald aan het einde van elke maand. Het kan dus even duren voor het geld terug op je rekening staat.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

  •  *