Ga naar de hoofdcontent

FAQ

Al jouw vragen beantwoord

Tickets, abonnementen en geschenkbonnen

    • Bij de aankoop van tickets op onze website hoef je geen wachtwoord meer in te geven. Ben je reeds gekend in ons systeem, dan is enkel je mailadres voldoende.
    • Op onze website heb je geen persoonlijke accountomgeving of verlanglijstje meer. 
    • Je kan je intereresses op deze webpagina aanduiden zodat we je gericht op de hoogte kunnen houden van ons programma.
    • Een keuzeabonnement bestel je op een nieuwe manier. Wil je dus 3 voorstellingen of meer aankopen en zo genieten van de keuzeabokorting? Bekijk dan hoe je vlot een keuzeabo bestelt
    • We raden aan om onze nieuwe Concertgebouw-app te downloaden. Daar komen jouw tickets automatisch in eens je ze hebt besteld.

    Wat met waardebonnen en geschenkbonnen?
    Alle Concertgebouw-bonnen blijven geldig tot de voorziene vervaldatum. Je bon kan met dezelfde validatiecode gebruikt worden op onze website, aan de balie van In&Uit en aan onze kassa. Een nieuwe geschenkbon aankopen kan uiteraard ook zoals voorheen.

    Wat als ik de app niet wens te gebruiken of niet over een smartphone beschik?
    Je ontvangt jouw tickets, het programmaboekje en informatie rond belangrijke wijzigingen aan het programma ook steeds in jouw mailbox. 

    Ik ben Vriend van het Concertgebouw. Wat verandert er voor mij? 
    Het spreekt voor zich dat we onze Vrienden allemaal te vriend houden.  Een lidmaatschap voor het nieuwe seizoen koop je vanaf nu automatisch wanneer je geniet van het kopen van tickets tijdens de voorverkoop.

    Ik ben Keys-lid. Wat verandert er voor mij? 
    Aan de flow om tickets aan te vragen verandert er voor jou niets. Tickets aanvragen voor de Keuze van The Keys en de Feestevents blijf je kunnen via the-keys.be/agenda. Gratis tickets voor andere voorstellingen vraag je aan via thekeys@concertgebouw.be. Download de Concertgebouw-app op je smartphone. Zo heb je steeds je tickets en info rond de voorstelling bij de hand.

     

  • Het Concertgebouw aanvaardt verschillende cheques van Sodexo en Edenred als betaalmiddel voor voorstellingen binnen het eigen artistiek programma, voor tickets voor het Concertgebouw Circuit en artikelen uit de Concertgebouwshop. In het Concertgebouwcafé kan je betalen met consumptiecheques.

    Online aankopen of tickets reserveren voor Concertgebouw Circuit is niet mogelijk, cheques worden enkel aanvaard aan de balie. Je kan wel jouw tickets vooraf reserveren via de Ticketlijn.

     

  • We tonen je op deze pagina alvast hoe je vlot tickets kan boeken. 

    Heb je nog vragen? Contacteer ons telefonisch op +32 50 47 69 99.

  • De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Te gast', zijn in handen van een externe organisatie. Neem een kijkje op de pagina van de voorstelling bij wie je terecht kunt.

  • Ticketkopers worden steeds persoonlijk op de hoogte gesteld van een annulatie van zodra die definitief is. Neem contact op met tickets@concertgebouw.be indien je vragen hebt. 

     

Veiligheidsmaatregelen

  • Nu de coronabarometer 'code geel' aanwijst, is het dragen van een mondmasker niet langer verplicht in de foyers en zalen van het Concertgebouw. Ook aan de pauzebars en in het Concertgebouwcafé kan je zonder mondmasker genieten van een drankje of een hapje. De controle van de coronapas of het CST vervalt eveneens. Voel je je veiliger mét mondmasker op, aarzel dan niet om het te dragen. Voel je je wat pips, dan ziek je best thuis uit.

  • Nu de coronabarometer 'code geel' aanwijst, vervalt de controle van de coronapas of het CST.

  • Nu de coronabarometer 'code geel' aanwijst, is het dragen van een mondmasker niet langer verplicht in de foyers en zalen van het Concertgebouw. Ook aan de pauzebars en in het Concertgebouwcafé kan je zonder mondmasker genieten van een drankje of een hapje. Voel je je veiliger mét mondmasker op, aarzel dan niet om het te dragen.

  • We mogen voorstellingen organiseren met een zaalcapaciteit van 100%.

  • We beschikken over een state-of-the-art ventilatiesysteem dat voldoet aan de strengste voorwaarden op vlak van ventilatie, er is een constante aanvoer van 100% verse buitenlucht.

  • We voorzien regelmatig poetsbeurten van klinken, deuren, zetels, toiletten en andere contactoppervlakken.

  • Gekochte tickets worden niet omgeruild of terugbetaald tenzij in enkele uitzonderlijke gevallen.

    • bij annulatie van een voorstelling (wel of niet ten gevolge van COVID-19)
    • bij onverwachte, dringende ziekenhuisopname (doktersattest vereist)
    • bij overlijden van de ticketkoper (akte van overlijden vereist), niet bij overlijden van een familielid of aanverwante

    Lees meer op Ticketregeling bij annulatie

  • We bevelen het gebruik van de vestiaire aan maar het is niet verplicht. 

     

Concertgebouw-app

  • Controleer of je apparaat compatibel is met de app. Je iOS moet 14.0 of hoger zijn om de Concertgebouw-app te downloaden.

    Hoe controleer ik mijn iOS versie?

    1. Ga naar Instellingen.
    2. Scrol omlaag en selecteer Algemeen.
    3. Selecteer Info.
    4. Je versienummer wordt weergegeven naast Versie.

    Als je iOS-versie lager dan 14.0 is en je onze app in het verleden hebt gedownload, kun je op de ondersteuningssite van Apple instructies voor het opnieuw downloaden van de Concertgebouw-app raadplegen.

  • Controleer met welk mailadres je de tickets hebt aangekocht. Met datzelfde mailadres dien je in te loggen in de app. Ben je met het foute mailadres ingelogd in de app?

    1. Tik op het icoontje rechtsonder.
    2. Tik in het menu op afmelden.
    3. Via de knop “afmelden” kan je uitloggen.

    De tickets zijn direct na aankoop zichtbaar in de app. Je kan de app eens afsluiten en opnieuw opstarten om de tickets opnieuw op te halen.

    Ondervind je nog problemen? Neem contact met ons op of spreek onze medewerkers aan op de avond van de voorstelling.

  • Nee, je kunt geen tickets bestellen via de app. Hiervoor kan je steeds op onze website terecht.

  • Je kan steeds gebruik maken van je toegestuurde (e-)ticket die je terugvind in de bevestigingsmail. Je ontvangt daarnaast ook het programmaboekje en informatie rond belangrijke wijzigingen aan het programma ook in jouw mailbox.

Concertgebouw Circuit

  • Het Concertgebouw Circuit is open tijdens het weekend en tijdens de schoolvakanties.  Soms zijn we uitzonderlijk gesloten, controleer altijd de kalender voor je jouw bezoek plant.

  • Een bezoek met gids tijdens de reguliere openingsuren is niet mogelijk. Individueel kan je het parcours echter op je eigen tempo ontdekken. Je wordt gegidst door een boekje dat je krijgt bij de start.

    Wil je met een groep het Concertgebouw Circuit bezoeken of een kijkje nemen achter de schermen? Klik hier voor meer informatie rond onze rondleidingen of contacteer ons via rondleidingen@concertgebouw.be

  • Aan de Concertgebouwbalie in de Inkomhal, op onze website en bij In&Uit (www.ticketsbrugge.be en de balie op 't Zand).

    Handig is dat je jouw tickets in het gewenste tijdslot kunt reserveren. Ook gratis tickets voor Bruggelingen kunnen online worden gereserveerd. 

  • We hechten veel belang aan de toegankelijkheid van ons gebouw voor rolstoelgebruikers. We beschikken over liften en hellende vlakken die het mogelijk maken voor mensen met een rolstoel om zich vlot te verplaatsen.  Er zijn ook aangepaste toiletten voorzien. 

    Heb je nog specifieke behoeften gerelateerd aan een bezoek aan het Concertgebouw? Aarzel dan niet om ons te contacteren via onthaal@concertgebouw.be. Wij zullen alles in het werk stellen om in de mate van het haalbare voor jouw noden een oplossing te vinden.

  • Als Bruggeling kies je voor het tarief 'Bruggeling'. We vragen om online te reserveren. Zo heb je zeker de kans om op jouw gewenste tijdstip het parcours te ontdekken. Uiteraard zal een ticket aankopen aan de balie ook mogelijk zijn. Houd er dan echter rekening mee dat je misschien even zult moeten wachten of pas in het volgende tijdslot een plaatsje krijgt.

    Bruggelingen = inwoners van Brugge en deelgemeenten (postcodes 8000, 8200, 8310, 8380)

    Bij het aanmelden aan de balie in de Inkomhal wordt je identiteitskaart gevraagd. Hou deze dus zeker bij de hand.

Streamings

  • Neem een kijkje in de mediatheek van Concertgebouw Brugge. Je vindt er een schatkist boordevol opnames, publicaties, afspeellijsten en interactieve verhalen. Musicologische duiding bij onze concerten en diepgaande info over onze dansvoorstellingen vind je in de gratis programmaboekjes die we op onze concertpagina's aanbieden.

    Abonneer je ook op het YouTubekanaal van het Concertgebouw en mis geen enkele voorstelling!

  • Een livestream is vaak enkel tijdens het afgesproken uur te bekijken. Dit geldt alvast voor de betalende livestreams. In ons programma vind je alle voorstellingen die binnenkort worden uitgezonden.

    Heel wat voorstellingen zijn ook via het YouTubekanaal van Concertgebouw Brugge te herbekijken.

    Abonneer je op ons YouTubekanaal en mis geen enkele voorstelling!

Concertgebouwcafé

  • Het Concertgebouwcafé-team vindt het heerlijk om jullie te verwelkomen op zowel het ruime terras op 't Zand als binnen het café in het Concertgebouw. Je lest er je dorst maar kan er ook smullen van een heerlijke lentelunch of een krakend vers ontbijt op zondag. Reserveren is mogelijk op het nummer +32 50 47 69 81.


    Het Concertgebouwcafé opent op woensdag, donderdag en vrijdag vanaf 11.00 uur, op zaterdag om 10.00 uur, op zondag om 09.00 uur en sluit om 18u.
    Ongeacht bovenstaande openingsuren zijn we open telkens een uur voor aanvang van de voorstellingen én na de voorstellingen.

    Bekijk hier de menukaart!

     

  • Het Concertgebouwcafé is open telkens een uur voor aanvang én na de voorstelling.

'Te gast'

  • De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Te gast', zijn in handen van een externe organisatie. De organisator houdt je op de hoogte van alle informatie omtrent de voorstelling. Heb je vragen rond tickets? Neem contact op met de organisator via de contactgegevens die te vinden zijn op onze website.

Onderwijs

  • Op onze website kan je informatie over ons gewijzigde aanbod en contactgegevens terugvinden:

Contact

Ontbreekt het antwoord op jouw vraag in de FAQ-lijst? Stel ze ons dan zeker via onze onthaalploeg:

We houden je op de hoogte via onze nieuwsbrieven. Ontvang je onze nieuwsbrieven niet? Schrijf je in onderaan deze pagina. 
Pagina inhoud