Door verder te surfen op deze website aanvaard je het gebruik van cookies die voor een aangename navigatie en een gepersonaliseerd aanbod aan content en diensten zorgen. OK / Lees meer

Concertgebouw Brugge

  • Nederlands NL
  • Français FR
  • English EN
Verlanglijst0

Social media

Agenda

Vanaf di 20.02.18 kamermuziek
  • Ferrabosco, Strauss & Cage

    Een metamorfose kan groot en opvallend zijn, of juist bijna niet te grijpen. In dit concertparcours blijft u dan ook beter op uw hoede. Zo muteert Daan Vandewalles piano van melodieus en mysterieus naar een eenmanspercussie-ensemble, en herscheppen de strijkers continu het klankbeeld in Strauss’ intense Metamorphosen door zich langzaam rondom het publiek te bewegen. Bij het Hathor Consort keert de complexe polyfonie dan weer in zichzelf. Niets is, alles wordt, en dat is de enige zekerheid.… Lees meer

  • Nadar Ensemble

    Video, electronics, live klankmanipulatie en de vreemdste speeltechnieken: componisten beschikken vandaag over een erg uitgebreid arsenaal aan mogelijkheden om de luisteraar te verwonderen. Nadar stort zich vol enthousiasme in die (multimediale) ontdekkingsreizen. Tijdens deze concerten komt het avontuur dichter dan ooit: de musici van huisartiest Nadar Ensemble waaieren uit over de Brugse huiskamers om hun favoriete werken te spelen. Zelfs de componisten komen luisteren!… Lees meer

  • Rachmaninov, Schumann & Mussorgsky

    Weinig andere ensembles weten zo veel spanning en verwachting te creëren voor een concert als het beroemde Fauré Quartett. Steeds weer duikelen ze nieuwe klankmogelijkheden en repertoire op. Zo spelen ze in Brugge een arrangement van Mussorgsky’s Schilderijententoonstelling, hét showstuk bij uitstek voor virtuoze pianisten met onder meer een overdonderend infernale stampdans en een onheilspellend klankschilderij. En ook die andere Rus op het programma, Sergey Rachmaninov, liet zich inspireren door enkele schilderijen in zijn Etudes-tableaux.… Lees meer

  • Brussel in beweging

    De jonge talenten van BarrocoTout, gevormd aan het Conservatoire Royal de Bruxelles, storten zich op de muziek van een woelige periode in de Zuidelijke Nederlanden. Terwijl de 18e eeuw Frankrijk liet broeien – Revolutie! – voelde ook in Brussel het Habsburg-bewind steeds meer druk. Ondertussen maakte de barok spronggewijs plaats voor een meer klassieke stijl, die componisten van eigen bodem als de Croes, Van Maldere en Delange overal in Europa gingen oppikken.… Lees meer

  • Nadar Ensemble

    Het kostte filmpionier Georges Méliès in 1900 uren knip- en plakwerk om zes dubbelgangers op het witte doek te toveren. Vandaag construeren we online verschillende identiteiten, op Facebook, Instagram of Tinder, en zorgt voetbalclub Anderlecht voor een opmerkelijke transfer door zelfs een e-sporter aan te werven. Naast de magische kanten van dit hedendaagse wonderland, verkent Nadar ook de gitzwarte schaduwzijde …… Lees meer

  • Concertparcours met Frederik Neyrinck

    Wat als de Burg weer een kerkplein werd? En wat als die kerk niet uit stenen bestond, maar uit klank? Seizoenscomponist Frederik Neyrinck gaat de uitdaging aan en verdraait, vergroot en vervreemdt Obrechts Missa de Sancto Donatiano tot een nieuw werk voor solisten, ensembles, orkesten en koren uit Brugge en het wijde ommeland. Volg het spoor van zijn muziek naar verschillende binnen- en buitenlocaties, met een apotheose op de Burg. Donaas leeft!… Lees meer

  • Pop-upconcerten op historische locaties

    In de wereld van Donaas de Moor klonk niet alleen religieuze muziek. In deze concertwandeling ontdekt u tegelijk drie jonge internationale ensembles én enkele van Brugges mooiste, bijna geheime ruimtes. Het Sollazzo Ensemble vertelt het verhaal van twee blinde vedelspelers aan het Bourgondische hof, terwijl de Ratas del viejo Mundo Obrechts liederen verkennen. De vier zangers van Utopia duiken ondertussen in Obrechts meest intieme polyfonie.… Lees meer

  • Mahler. Kamermuziek

    In zijn Pianokwartet, een laatromantische ontboezeming van een piekerende adolescent, laat de jonge Gustav Mahler in zijn ziel kijken. De gekwelde muziek geeft al een voorsmaak van zijn symfonieën, waarin donkere tragiek nooit ver weg is. Niet voor niets kreeg zijn Zesde symfonie de bijnaam ‘de tragische’. Mahler laat een uit de kluiten gewassen orkest – klokken en koebellen incluis – overtuigd nee zeggen tegen het noodlot. Ook in de transcriptie voor kleinere bezetting komt de bittere smaak van deze muziek onverminderd tot haar recht. … Lees meer