Ga naar de hoofdcontent
De ticketverkoop voor seizoen 2024/25 start op 30 april voor Vrienden en leden van The Keys en op 7 mei voor allen.
Logo Concertgebouw Brugge
Logo Concertgebouw Brugge

Solistenensemble Kaleidoskop

De vrouwen uit Peer Gynt

dit event is onderdeel van

Topstuk Grieg

kamermuziek
wo 22 jan. 2020 -20.00
inleiding door Klaas Coulembier 19.15
beginuur 20.00
verwacht einduur 21.30
Alle prijzen zijn inclusief boekingskosten.

De vrouwen uit Peer Gynt

Wat als we nu eens luisterden naar de zelden gehoorde personages uit Peer Gynt? Wat als we Peer het zwijgen oplegden en een ‘andere’ Noorse stem het podium gaven? Wat als we Henrik Ibsens klassieker op een onverwachte manier van antwoord dienden en ‘een andere Peer Gynt’ voorstelden? Solistenensemble Kaleidoskop gaat op zoek naar nieuwe antwoorden op de thema’s uit dit literaire meesterwerk, antwoorden die dialogeren met fragmenten uit het origineel.

download programmaboekje

programma

Met muziek van Cecilie Ore, Synne Skouen, Bjørn Fongaard, Maja Ratkje, Gunnar Sønsteveld & Fartein Valen
En interludia uit Griegs Peer Gynt

Met muziek van Cecilie Ore, Synne Skouen, Bjørn Fongaard, Maja Ratkje, Gunnar Sønsteveld & Fartein Valen
En in

uitvoerders

Solistenensemble Kaleidoskop

wo 22 jan. 2020 -20.00
inleiding door Klaas Coulembier 19.15
beginuur 20.00
verwacht einduur 21.30
Alle prijzen zijn inclusief boekingskosten.
Ontdek het verhaal achter 'Peer Gynt'

Ontdek het verhaal achter 'Peer Gynt'

Ontdek het verhaal achter 'Peer Gynt'
Sommige werken lijken te bekend om nog van te kunnen houden. Velen onder ons leerden de Morgenstemming op gammele blokfluiten spelen tijdens onze schooljaren, of hoorden In de hal van de Bergkoning net iets te vaak door de luidsprekers van onze spelcomputers toeteren. Maar wie de originele partituur van Peer Gynt beluistert, wordt al snel bevangen door grenzeloos enthousiasme. Griegs muziek tintelt immers van de verbeelding, doet het orkest fonkelen en herbergt tegelijk diepe ontroering. Eén ding is zeker: Henrik Ibsen had zich geen betere componist kunnen wensen voor de toneelmuziek van ‘zijn’ Peer Gynt.